Sony begär 1,5 miljoner av fildelare!

Så nu ska jag skriva åsikter igen haha,
ja 1,5 miljoner är ju rätt mycket men det var ju outgiven skiva, men det är här jag inte förstår alla vet att det finns tillgängligt den dagen de släpps i alla länder för utveckligen ser ut så. självklart ska alla artister och filmskapare spelutvecklare ha betalt men då måste dom hänga med i utvecklingen varför gör man inte bara helt enkelt så att det är samma release datum på Filmen/spelet/musiken i hela världen då ?  
 
Men nu finns ju Netflix Spotify och allt vad det heter så varför riskerar folk att få dessa straff ? kanske är gammalt fall men jag vet inte läste det ju nu i tidningen men men.
 
men mitt tips är att man gör typ Level 1 på ett spel fri för nedladdning, För då får man ju testa produkten och om man gillar den kan man köpa hela spelet. det borde ju de flesta gå med på men endel vill ju bara ha allt gratis å en del vill bara tjäna pengar men på de viset så visar båda att de är okej eller ?
 
Men ärligt så är det alldeles för höga straffskalor på fildelning.
men när spelbolagen börjar prata om att de inte ska gå köra begagnade spel på konsoller då tycker jag dom går för långt och dom vinner inget på det. eller vad tror ni? 
 
 
Men jag tycker man kan hänga med i utvecklingen istället för att sätta straff på allt :)
 
ja nu prata jag mest om spel för där finns ju enklaste lösningar släpp gratis demo bara. ja kanske blir det för dyrt
men sånt fanns ju redan förr på playstation 1´s tid med skivor med olika spel på :)  så det finns nog sätt ?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0