könsneutrala dagis??

Ja det här är ju ett ganska puckat sätt att inte se skillnad på folk egentligen.
 
http://www.aftonbladet.se/wendela/article12531124.ab 
 
När jag läser det här blir jag helt förvirrad ja vad blir inte barnen då?
hmm jag undrar hur långt man tänkt egentligen eller hur tänker föräldrarna egentligen?
man och kvinna är olika så varför ska dom läras att dom inte är det?
sen kan dom väl bestämma när dom är vuxna eller ja tonåringar vad dom tycker om könsneutralitet?
varför ska man hjärntvätta barn helt enkelt ?
 
 
om man inte vill göra skillnad på folk är det då inte bara bättre att lära in varandras namn?
 
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article16139583.ab
 
 
Och nu till er som försvarar detta? varför? sen när ditt barn börjar skolan och blir mobbat för att den är helt ovetande om att folk är olika?
 
ja visst fan kan du låta dina barn ha vilken färg på kläder du vill om nu barnen gillar färgen.
 
men varför ska man hålla på att påstå att folk inte är olika när dom är det ?
 
många frågor här så hoppas nån svarar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sanna hyvärinen

Hej! Jag lämnar en kommentar hos dig för att fråga om du skulle vilja göra mig en liten tjänst som skulle betyda såå mycket för mig!! Jag heter Sanna och är 20 år och bor i en liten stad utanför Stockholm, jag brinner för mode och skönhet (vilket du kan se i min blogg haha) jag deltar nu i Schwarzkopf tävling på facebook där man kan vinna en tävling om Sveriges snyggaste hår! Jag skulle vara evigt tacksam om du ville rösta på mig och även kanske lämna en motivering om du gillar mitt hår! Kram!
https://hairicons2013.com/sv/entry/87/
/ http://WWW.FASHIONJOINT.SE

2013-10-17 @ 20:11:23
URL: http://socosy.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag är ledsen men du känns väldigt dåligt påläst. Det handlar inte om att det inte är skillnad på folk och folk. Men att vi behandlar flickor och pojkar väldigt olika. Alla ska själva få välja vem de vill vara och inte påtvingas en roll. Jag som flicka ska få leka med bilar och bollar om jag vill, få ta plats och skrika och bråka och inte tvingas in i rollen som duktiga flickan som får alla rätt på proven i skolan. Och pojkar ska få prata känslor och vara mjuka - OM de vill.

Om min dotter vill ha rosa på sig och dansa balett så får hon, men hon ska veta att hon kan bli ingenjör, pilot eller statsminister när hon blir stor. OM hon vill.

Svar: ja precis som alla andra dagis fast dom e normala. varför hitta på ord alla barn får ha vilka kläder de vill eller leka med vad de vill på alla dagis eller skolor så det måste finnas nån annan dold agenda i de där trams grejerna.
Tommy

2013-10-23 @ 11:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0