Wrestling vs UFC

Ja Wrestling alltså amerikansk wrestling inte brottning är ju som alla vet en sport och man tävlar om bälten och så som UFC ungefär ja. men UFC får inte den där känslan som wreslingen får tycker jag för i wrestlingen så är ju publiken mer med i allt och det är en show som alla rycks med i.

i Ufc matcherna är det någon minuts ronder där dom ligger mest i grepp typ hela ronderna, visa undantag så klart det är ju kul att se ibland men för mycket blir det lätt tråkigt.
 
Wrestlingen är ju en show där alla deltar och matcherna är olika långa och man blir aldrig trött på wrestlingen.
enligt mig är wrestling mycket roligare.
 
visst UFC är väl roligt och sånt ibland men då ser jag hellre på t.ex k1 eller sånt för när de bara gör grepp i UFC är det hur tråkigt som helst men i wrestlingen när dom gör grepp å så vet man aldrig vad som händer, där kan vad som helst hända.
 
 
 
 
 
 
Varför tycker jag så? kanske för wrestling funnits med under hela mitt liv? kanske för jag gillar stående figther mer än markkamp. även om nu wrestling också innehåler massa markkamp. Kanske för wrestling helt enkelt är mer underhållande och bättre!
 
Vad är eran åsikt ?
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Saandrafoto

hoppas du får en bra dag, kolls gärna in min blogg! :)

2013-10-29 @ 13:10:37
URL: http://saandrafoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0